Bine ai venit guest
 
User:
Pass:

[Creare cont]
[Am uitat parola]
iBac = materialul ULTRACOMPLET de pregătire pentru bac la mate. Dacă vrei poţi.
Forum pro-didactica.ro  [Căutare în forum]

Forum » Titularizare, definitivat ... » Ecuatia de gradul II
[Subiect nou]   [Răspunde]
[1]
Autor Mesaj
andreea88
Grup: membru
Mesaje: 178
02 Aug 2010, 17:41

[Trimite mesaj privat]

Ecuatia de gradul II    [Editează]  [Citează] 

Va rog cine ma ajuta sa rezolv aceasta problema ca nu mai stiu cum se face..

Se considera ecuatia 2x^2+2(m+2)x+m^2+4m+3=0 cu m apartine lui R.
Pentru ce valori reale ale lui m ecuatia are cel putin o solutie in Z?

Am doar raspunsul stiu ca m apartine {-3,-1}.
Multumesc!

AdiM
Grup: membru
Mesaje: 346
29 Jul 2010, 16:28

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
Va rog cine ma ajuta sa rezolv aceasta problema ca nu mai stiu cum se face..

Se considera ecuatia 2x^2+2(m+2)x+m^2+4m+3=0 cu m apartine lui R.
Pentru ce valori reale ale lui m ecuatia are cel putin o solutie in Z?

Am doar raspunsul stiu ca m apartine {-3,-1}.
Multumesc!


Avem
Si cum
, vedem ca problema este cu divizibilitate (numaratorul sa fie multiplu de 4), dar si cu existenta lui
, deci discriminantul trebuie sa fie ori zero, ori pozitiv.

Asadar, pentru ca numaratorul sa fie multiplu de 4, e clar ca m trebuie sa fie intreg. Acum, daca ne ocupam de discriminantul ecuatiei, observam ca el se anuleaza pentru
, care nu ne convine, din consideratia de mai devreme. Ramane varianta cu
. Si cum acea functie de gradul 2
, intersectand cu multimea numerelor intregi (si impare ), ar trebui sa obinem cele doua valori mentionate, care fac si numaratorul multiplu de 4.

(Sper ca n-am gresit la calcule si ca n-am facut "din tantar, armasar"...)

Pitagora
Grup: Administrator
Mesaje: 4750
29 Jul 2010, 18:43

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
[Citat]
Va rog cine ma ajuta sa rezolv aceasta problema ca nu mai stiu cum se face..

Se considera ecuatia 2x^2+2(m+2)x+m^2+4m+3=0 cu m apartine lui R.
Pentru ce valori reale ale lui m ecuatia are cel putin o solutie in Z?

Am doar raspunsul stiu ca m apartine {-3,-1}.
Multumesc!


Avem
Si cum
, vedem ca problema este cu divizibilitate (numaratorul sa fie multiplu de 4), dar si cu existenta lui
, deci discriminantul trebuie sa fie ori zero, ori pozitiv.

Asadar, pentru ca numaratorul sa fie multiplu de 4, e clar ca m trebuie sa fie intreg.


Nu cred ca acest argument merge.

[Citat]
Acum, daca ne ocupam de discriminantul ecuatiei, observam ca el se anuleaza pentru
, care nu ne convine, din consideratia de mai devreme. Ramane varianta cu
. Si cum acea functie de gradul 2
, intersectand cu multimea numerelor intregi (si impare ), ar trebui sa obinem cele doua valori mentionate, care fac si numaratorul multiplu de 4.

(Sper ca n-am gresit la calcule si ca n-am facut "din tantar, armasar"...)


Pentru ca sa mai simplificam calculele, hai sa notam


---
Pitagora,
Pro-Didactician
ana fuia
Grup: membru
Mesaje: 1233
29 Jul 2010, 18:56

[Trimite mesaj privat]


[Citat]

Pentru ca sa mai simplificam calculele, hai sa notam


Super idee!Imi spuneti ,va rog,daca exista un motiv anume pentru care ati ales notatia asta.(Adica,ma tot uit la ecuatie ce bine arata dupa transformare,si mi-ar placea sa stiu "care e motivul")


---
Anamaria
enescu
Grup: moderator
Mesaje: 3403
29 Jul 2010, 19:28

[Trimite mesaj privat]


Altfel: considerând ecua?ia cu necunoscuta
, discriminantul este
, deci dac? ecua?ia ini?ial? are o r?d?cin? întreag?, aceasta nu poate fi decât
sau
. Înlocuind pe rând, ob?inem

Pitagora
Grup: Administrator
Mesaje: 4750
29 Jul 2010, 19:33

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
[Citat]

Pentru ca sa mai simplificam calculele, hai sa notam


Super idee!Imi spuneti ,va rog,daca exista un motiv anume pentru care ati ales notatia asta.(Adica,ma tot uit la ecuatie ce bine arata dupa transformare,si mi-ar placea sa stiu "care e motivul")


De fapt am notat initial m+2=k si apoi gasind disriminantul 2-k^2, ca sa scap de radical am luat k de forma indicata.


---
Pitagora,
Pro-Didactician
petrebatranetu
Grup: moderator
Mesaje: 3161
02 Aug 2010, 17:41

[Trimite mesaj privat]


Ce-ar fi daca gandim asa :
Scriem ecuatia sub forma echivalenta:
, care este echivalenta cu:
adica:

Carevasazica
si prin urmare :
deci
,apoi
(la fel!) si
si obtinem

Prin urmare
.


---
Doamne ajuta...
Petre
[1]


Legendă:  Access general  Conţine mesaje necitite  47504 membri, 58512 mesaje.
© 2007, 2008, 2009, 2010 Pro-Didactica.ρ